آقای دکتر ! تعداد قرص هایی که داده اید خیلی زیاد است! وقتی آنها را مصرف می کنم حالت نفخ و ورم پیدا می کنم !

آقای دکتر ! این داروها خیلی خواب آلوده ام کرده و به این علت توان انجام کارم را ندارم !

یکبار که داروهایم تمام شد و کمی با تاخیر پیش شما آمدم به شدت دچار تپشقلب ، تعریق و درد بدن و بی خوابی شده ام !دوستانم می گویند معتاد شده ای.

آقای دکتر ! من همزمان مشکل قلبی و فشار خون هم دارم و برای آنها هم کلی قرص مصرف می کنم !

آقای دکتر خیلی وقتها فراموش می کنم قرص هایم را سر ساعت بخورم !

چند ماه دیگر باید به مصرف این داروها ادامه دهم ! دیگر خسته شده ام!


طب سوزنی


همان طور که فهمیدید اینها شکایات شایع بیمارانی است که به علت ضعف اعصاب ، سندروم خستگی مزمن ، درد بدن ، بی حوصلگی ، اضطراب و افسردگی و…تحت درمان هستند. طول زیاد دوره درمانی ، تعداد زیاد داروها ، عدم تحمل قرصها توسط بیماران ، فراموشی ساعت مصرف انها ، عوارض جانبی متعدد و سندروم محرومیت در هنگام قطع ناگهانی آنها از شایعترین مشکلات این بیماران است. امروزه روش طب سوزنی به عنوان راهکار جدیدی پیش روی این بیماران است که علاوه بر نداشتن هیچ عارضه جانبی ، خیلی خوب تحمل می شود.یکی دیگر از خوبیهای این روش عدم ایجاد خواب آلودگی و بی حالی است و اتفاقا بالعکس در بیماران افسردگی شدید و بی حال می شود آنان را سرحال تر و شاداب تر کرد .یکی از فواید طب سوزنی این است که جلسات آن توسط پزشک هماهنگ شده و تمام اقدامات لازم در همان جلسات درمانی به اتمام می رسد و در نتیجه بیمار در منزل کار خاصی ندارد که آن را فراموش کند. خوبی دیگر این روش این است که می تواند همزمان با مصرف داروهای اعصاب استفاده شود و تداخلی هم با آنها ندارد ، و این باعث می شود که به تدریج و با روند بهبودی بیمار تعداد داروهای او را کم کرد. یک نکته بارز این روش عدم ایجاد سندروم محرومیت و ترک داروها به مقدار زیاد است.

همین خوبی ها باعث شده که طب سوزنی در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکا رو به گسترش باشد و بیماران آن را به عنوان یک درمان خوب برای مشکلات عصبی خود انتخاب کنند.ما هم این روش را به خوانندگان محترم این وبلاگ پیشنهاد می کنیم.

تعداد زیادی از مردمی که طب سوزنی را به عنوان روش اصلی یا کمکی ، برای درمان خود انتخاب می کنند ، وقتی اثرات معجزه آسای این سوزن ها را می بینند، از ما سوال میکنند که : آیا این سوزن ها به داروهایی آغشته شده اند ؟ حتی برخی از آنان می گویند که ما قبل از جلسات فکر می کردیم سوزن ها دارو به بدن وارد می کنند که این همه اثرات خوب دارند ، و اگر می دانستیم دارویی در کار نیست شاید هرگز مراجعه نمی کردیم ، چون اصلا باور کردنی نیست که چند سوزن این همه خوبی داشته باشد؟ جواب ما به این عزیزان این است که این سوزنها نیستند که اثر دارند بلکه تحریک بدن است که این اثرات را ایجاد میکند. به طور خلاصه در دیدگاه فلسفی طب سوزنی ، این سوزنها روی نقاطی زده می شوند که تحریک این نقاط و کانل های مرتبط با آنها ، انرژی درونی بدن را به تعادل می رساند و این باعث درمان بیماریها می شود.اما در دیدگاه نوین ، این سوزنها با ایجاد روندهای التهابی در بدن ، تحریک اعصاب ، ازاد کردن کردن عضلات ، ترشح هورمونها و میانجی های عصبی ، تغییرات متابولیسم و ….باعث این اثرات فوق آلعاده و به گفته بیماران ، باورنکردنی می شود.

اتفاقا این موضوع اصلا عجیب و باورنکردنی نیست و بلکه خیلی هم روشن است و در تمام دنیا هر روزه تحقیقات گسترده ای در زمینه یافتن این اثرات و علل آن در حال انجام است.

طب سوزنی و طب فشاری روشهای درمانی چینی هستند که قدمت آنها به بیش از 5000سال می رسد. اصل اساسی در این طب این است که انژی حیاتی در مسیرهای خاصی در بدن جریان دارد و روی بدن 350 نقطه دارد که دستکاری آنها با تحریک و یا رفع انسداد جریان انرژی ، عدم تعادل را تصحیح می کند. مفهوم بنیادی دیگر ، وجود دو حوزه متضاد انرژی است که باید برای حفظ تعادل بدن باهم در تعادل باشند. در این نوع طب سوزنی با قطر یک موی انسان را به عمقهای ۵/۰میلیمتر تا ۵/۱ سانتیمتری فرو می کنند و درجا به راست یا چپ می چرخانند. در غرب ، طب سوزنی به این صورت توجیه شده است که تحریک با سوزن سبب آزاد سازی ناقلین عصبی و اندورفین های درون زادی می شود که به مداوا کمک می کنند. فواید طب سوزنی در کنترل انواع دردها ، سردرد ، آرتروز زانو ، تهوع و استفراغ بعد از عمل و فیبرومیالژیا به اثبات رسیده است .سایر اختلالاتی که از طب سوزنی برای درمان آنها استفاده می شود عبارتند از : آسم ، گردن درد ، دیس منوره ، بی خوابی ، افسردگی ، اضطراب و سوء مصرف مواد.