طب سوزنی

بیمار پسر 2/5 ساله ای است که به علت مشکلاتحوالی زایمان دچار اختلال حرکتی شده است. این کودک نمی تواند از جا برخیزد، نمی تواند راه برود و فقط می تواند خود را به صورت سینه خیز روی زمین بکشد. از نظر تکلمی نیز نسبت به سایر بچه ها عقبتر است.

برای این کودک 15 جلسه طب سوزنی انجام شد و بعد از این دوره درمانی اکنون به راحتی برمی خیزد و به تنهایی با واکر راه می رود. چهار دست و پا را نیز به سادگی و از همان جلسه هفتم توانست حرکت کند.

ما قبلا نیز در مطب کودک دیگری با مشکلاتی مشابه را درمان کرده ایم که علت اولیه بیماری او نیز دیستوشی بوده است.

درمان کودک فلج مغزی با طب سوزنی

بیمارپسر 11 ساله ای است که به بیماری فلج مغزی مبتلاست. اختلال حرکتی در هر دوپا و نیز دست راست دارد. از نظر تکلمی قابل قبول است اما بریده بریده صحبتمی کند. از آنجایی که فقدان توجه و بیش فعالی نیز دارد نسبت به تمام همسالان خود در کلاس ضعیفتر است . همچنین به علت پرخاشگری زیاد در مدرسه فعلا از ادامه تحصیل محروم است.


برای او طب سوزنی آغاز شده است. اکنون چهار جلسه ابتدایی از درمان اوست. پرخاشگری او تا 70-60% کاهش یافته است و با اطرافیانش بهتر تعامل می کند. همچنین راه رفتن او از حالت اسپاستیک خارج شده و خیلی روانتر و تندتر حرکت می نماید.(پدر و مادرش از روند سریع درمان او کاملا راضی هستند.)

البته درمان او در ابتدای راه است و احتمالا تا 25جلسه ادامه دارد.

بیمار خانم 47 ساله ای است که با وزن 68/5 و قد 165 برای کاهش سایز و کاهش وزن مراجعه کرد.وزن این بیمار از حداکثر طبیعی خودش حدود 1/5 کیلو فاصله داشت اما شکم و پهلو بسیار شل بود. رنگ چهره رنگ پریده بود. از یبوست رنج می برد. بسیار کم خواب و عصبی بود و خیلی سریع به کوچکترین مسئله ای واکنش تند نشان می داد. بیمار ذکر کرد که کم خونی دارد اما سالهاست از ترس اینکه اشتهایش باز شود دارویی مصرف نکرده است. پوست بیمار نیز چند سالی است خشک شده است.سال گذشته یک دوره ریزش موی شدید را تجربه کرده و موهای او بسیار کم پشت شده است. ناخن ها هم زود می شکنند.غذای بیمار کم است و حتی برخی وعده ها را اصلا غذایی مصرف نمی کند.تمام انواع روش های کاهش وزن به غیر از جراحی را تجربه کرده اند که بی نتیجه بوده است.

برای این بیمار دو ماه و نیم درمان انجام شد. دو بار امبدینگ ماهانه و 10 جلسه طب سوزنی هفتگی انجام دادیم. در ابتدا وزنشان 1/5 کیلو کم شد ولی سپس اضافه تر شد و به 70 کیلو رسید. اما سایز شکم و پهلو حدود 5-4 سانتی متر کاهش یافت. پوست مرطوبتر شد. یبوست درمان شد. شبها راحت می خوابد و با کسی دعوا نمی کند.اکنون به توصیه ما قرص آهن می خورد. وعده ها را تنظیم کرده است. در آخرین جلسه اظهار کرد چند سال بود از سرما گریزان شده بود ولی اکنون گرمایی تر شده است.

توضیحات :

اگر به وزن بیمار نگاه کنیم درمان ما شکست خورده است. اگر سایر را ببینیم بعد از دو ماه ونیم و هزینه بیمار کاهش سایز زیاد نبوده است. اما تمام علایم بیماری بهبود یافته است.این بیمار اگر مدتی وزن خود را بین 72-70 نگه دارد و به توصیه های ما عمل کند و جلسات یادآور خود را مراجعه کند حتما هم مشکلاتش بر نخواهد گشت و هم وزن و سایز و پوستش عالی خواهد شد.

درمان عدم تحمل به شیر و لبنیات با طب سوزنی

بیمار خانم 26 ساله ای است که 9 ماه قبل برای درمان چاقی به ما مراجعه کرده بود. برای این بیمار درمان های لازم انجام شد و وزن خوبی هم کم کرد. یکی از کارهایی که برای او انجام شد بهبود وضعیت لوله گوارشی بود. در این درمان نگار بر سر همین موضوع تمرکز می کنیم. این بیمار در مراجعه تاریخ 14تیر ماه 92 اعلام کرد که قبل از درمان طب سوزنی از عدم تحمل شیر رنج می برده است. (کمبود لاکتاز که باعث می شود بیمار نتواند شیر بخورد و به محض خوردن شیر دچار اسهال و دلپیچه و نفخ می شود.) اما الان 8 ماه است که به راحتی شیر مصرف می کند و هیچ مشکلی هم پیدا نمی کند. این نکته از این نظر مهم است که بدانیم طب سوزنی برای درمان چاقی اگر درست انجام شود باید برخی مشکلات گوارشی را نیز بهبود بخشد. در این صورت است که بازگشت بیماری نیز به تاخیر می افتد. همان طور که این خانم بعد از 8 ماه اصلا بازگشت وزن نداشته است.(با اینکه رژیم غذایی خاصی را رعایت نمی کند.)

درمان عالی یبوست با طب سوزنی

بیمار خانم 47 ساله ای است که برای درمان یبوست مراجعه کرده است. سابقه مشکلات پوارشی او به 25 سال قبل برمی گردد. شدت بیماری او تا این حد است که اغلب هر 6-5 روز یک بار اجابت مزاج دارد.او ذکر می کند که در دو هفته ای که مسافرت بوده اصلا هیچ دفعی نداشته است.در تصویر برداری انجام شده قطر روده های او افزایش یافته است.

همچنین از کم خونی و کمبود آهن رنج می برد اما اصلاح تغذیه ای و مصرف داروی روزانه در این چند سال بی فایده بوده است. متخصص محترم خون نیز هیچ علتی برای کم خونی او پیدا نکرده است. در بررسی دقیقتر پاتولوژی روده ها هم مشکلات بیمار به سوجذب در ژوزنوم نسبت داده شده است.

این بیمار همچنین چند سالی است که از اضطراب و نیز حملات افسردگی رنج می برد که برای کنترل آن دارویی مصرف نکرده است.

برای این بیمار 12 جلسه طب سوزنی با تمرکز بر مشکلات گوارشی انجام شد. اکنون که یک ماه از آخرین جلسه او می گذرد هر روز اجابت مزاج کاملا طبیعی دارد.

صورت رنگ پریده او اکنون رنگ عادی خود را باز یافته است. کبودی زیر چشم او بسیار بهتر است. روحیه او نیز بسیار بالاست و دچار حملات افسردگی نشده است. البته هنوز موعد آزمایشات خون بیمار نرسیده است. حتما در صورت بهبود وضعیت خون او نیز ما در درمان نگار دیگری این مطلب را به تفصیل شرح می دهیم.

پایداری اثرات درمانی طب سوزنی با انجام به موقع جلسات یادآور

بیمار خانم 55 ساله ای است که یک سال قبل به علت درد شدید کمر و اندام های تحتانی ناشی از دیسک کمر مراجعه کرد. درد بیمار به حدی بود که داروهای مسکن و نیز پره گابالین نیز روی او کم اثر بوده و به این علت به مصرف ترامادول روزانه هم روی آورده بود . البته هنوز هم درد زیادی داشت.( این بیمار در درمان نگارهای قبلی ما توضیح داده شده است.)

بعد از 10 جلسه طب سوزنی دردهای بیمار خوب شد. یکی از پاهای او که آتروفی شده بود به سایز تقریبا طبیعی رسید. داروهای بیمار قطع شد و حتی مصرف ترامادول نیز ترک داده شد.

بعد از اتمام جلسات برای ایشان جلسات یادآور یک ماهه گذاشته شده است که خوشبختانه به موقع برای درمان نگهدارنده مراجعه کرده اند.اکنون بعد از یک سال از گذشت درمان اولیه ایشان هیچ دردی ندارند و سایز هر دو اندام تحتانی نیز برابر است.

ماندگاری اثر کاهش وزن طب سوزنی

بیمار دختر 26 ساله ای است که حدود 5 ماه قبل با ده جلسه طب سوزنی در یک ماه وزن و اشتهای او را کاهش دادیم و در درمان نگار 36 به توضیح آن پرداخته ایم. اکنون او برای بار دوم جهت کاهش سایز و وزن مجدد مراجعه کرده است .

جالب است بدانید در ماه دوم بعد از طب سوزنی با توجه به بی اشتهایی ایجاد شده ، او حدود 4 کیلوی دیگر هم وزن کم کرده است و سایز مانتوی او از 44 به 38 رسیده است.

همچنین در این چند ماه هم به هیچ وجه بازگشت وزن نداشته است.این در حالی است که به گفته خودش هیچ گونه رژیم یا ورزشی را رعایت نکرده است. او می گوید قبلا اصلا از غذا و به خصوص شیرینی جات سیر نمی شدم اما اکنون با 6-7 قاشق برنج کاملا سیر می شوم و از پری معده احساس حالت تهوع می کنم.